Minua niin harmittaa, kun en saa tänne kirjoitettua. Tuntuu, että kun käyn töissä, niin sen lisäksi en jaksa enää istua tämän koneen ääreen ja vielä vähemmän , että jaksaisin kirjoittaa. Etten teitä turhaan odotuttaisi, enkä itse huonoa omaa tuntoa tuntisi, niin olen nyt päättänyt olla toistaiseksi kirjoittamatta. Kuinka pitkä on toistaiseksi? Siihen en osaa edes itse vastata.

    Voimani ovat olleet "hukassa" jo useamman kuukauden, enkä tiedä, millä ne saisin takaisin. Olin saamassa vähän voimiani takaisin ja ajattelin, että ehkä nyt, kun kevät koittaa, niin sen myötä....
Nyt sitten iski tuo influenssa. Ei siis mikään tavallinen flunssa vaan oikea influenssa. Monenlaisia kipua ja sairautta olen elämäni aikana kokenut, mutta en mitään tämän vertaista. Tuntuu, että kaikki mahdolliset taudit iski yhtä aikaa. Ainoastaan vatsatautia ei tullut.

    Selkäkivulla se alkoi ja nivelkivuilla. En ensin edes ajatellut, että se olisi jotain flunssaa (lääkäri totesi sen olleen influenssa). Nivelkipujahan minulla on  ollut silloin tällöin. Sitten nousi kuume, joka kesti kaikkiaan n. viikon ja oli korkeimmillaan 39.5.  Nivelsäryn ja selkäsäryn lisäksi oli kova nuha ja ensimmäisen vuorokauden aikana meni iso paketti nenäliinoja ja muutenkin olen saanut niistää melkein kaksi viikkoa. Oli kovaa yskää, kurkkukipua, päänsärkyä, korvia vihloi, poskiontelot kipeät ja jopa hampaat ja ikenet olivat kipeät.. Nuhasta johtuen nenän alusta oli kipeä ja nenä sisältä oli kipeä. Aivan vereslihalla. Ei ollut jano eikä nälkä. Siis aivan kuin sellaisia aisteja ei olisi ollut olemassakaan. Ei mikään mukava tunne sekään, kun aina sanotaan, että pitäisi juoda, kun on kuumetta.

    Ei siinä jaksanut iltaisin katsoa edes Emmerdalea eikä muutakaan. Siinä vaan maattiin ja nukuttiin vuorokauden ympäri. Tuli aivan tunne, että tästä en enää nouse. Enkä siinä silloin miettinyt syöpää, vaan se olo vain tuli jostain. Myös, kun vihdoin olin siinä kunnossa, että saatoin lähteä ulos, niin tuntui aivan kuin ihmeeltä, että minä voin pukea ja lähteä ulos. Siis aivan normaalit toiminnot tuntuivat kuin ihmeeltä.
   
    Olin ihan ihmeissäni ja huojentunut, kun lääkärini sanoi, että tällaisessa influenssassa saattaa tulla kuolemanajatuksia. Hän sanoi tämän, vaikka itse en siitä mitään maininnut. Outoa, että en ole tällaisestakaan koskaan kuullut! Että influenssa saa aikaan "kuolemantunnetta"! Sitäkin olotilaa on vähän vaikea kuvata. En mielestäni miettinyt kuolemaa, enkä muutakaan. Se olo vain jotenkin tuli.

    Ja se minua tässä harmittaa ja sanoisinko, että ottaa päähän, että ei kukaan muu ole tätä tautia joutunut näin rankasti kokemaan. Moni sanoo, että "pari kolme päivää oli vähän kuumetta" ja sitten se meni ohi. Ja minä, kun melkein kuolemanportilla jouduin käymään!!. Niin, että miksi?? En tätä kenellekään toivo ja hyvä, että selvisivät vähällä, mutta............

    Siksi olenkin nyt päättänyt olla ajattelematta mitään sairauksia. Olla kirjoittamatta sairauksista ja olla lukematta mistään sairauksista. Viittaan tässä tuohon edelliseen kirjoitukseeni "Pitäisi lakata sairastamasta". Ehkä se tarkoittaa juuri tätä. Unohtaa kaikki sairaudet ja vain elää päivä kerrallaan, mitään miettimättä, mitään murehtimatta, mitään suunnittelematta. Uskosta ja toivosta kuitenkaan luopumatta!

Terveisin Aliisa