Enpä vielä vuosi sitten tiennyt elimistön happo/emästasapainosta yhtään mitään. Jostain vain se asia tuli minua vastaan ja aloin lukea siitä. Sain sen käsityksen, että sillä on syövän syntyynkin suuri merkitys. Nimittäin, jos elimistö on liian hapan.

    Olen tullut siihen tulokseen, että olen ollut jo lapsesta lähtien "liian hapan". En ole koskaan pystynyt syömään esimerkiksi piimää, viiliä, jogurttia ym. Olen kyllä jossain vaiheessa sanonutkin, että olen valmiiksi hapan, kun en noita happamia pysty syömään. Enpä vain koskaan tiennyt, kuinka suuri merkitys sillä on ihmisen hyvinvointiin.

    Kahvi on happoatuottava/muodostava. Sitäkään en ole koskaan juonut. Toisaalta luulisi, että en olisi niin hapan, kun olen aivan kuin vaistomaisesti noita happoa muodostavia karttanut. Enpä tosiaankaan tiedä, mikä minut on happamaksi saanut.

    Liha on happoatuottava, mutta kun pihvin päälle laittaa sitruunan siivun, niin se neutraloi lihan. Sitruuna on emäksinen, vaikka luulisi juuri päinvastoin.

    Kun netistä lukee ruoka-aineista, jotka tuottavat happoa (vasikanliha, naudanliha, sianliha, kana, riista), niin noista mainituista syön yleensä vain sianlihaa. Myös maksa, munuaiset ja juustot muodostavat happoa ja niitä en yleensä syö, ainoastaan yhtä laatua juustoa joskus.

    Olenkin miettinyt, että mikä voisi vaikuttaa tähän happamuuteeni. Voisiko suurin syy olla stressi? Stressaantunut koen olleeni monia vuosia. Ja, kun ajatellaan, että stressi (voi) aiheuttaa syöpää, niin siinä taas mahdollisesti yksi syy, miksi syövän olen saanut.

    Tästä happo/emästasapainosta on netissä paljon luettavaa. Se on asia, josta mielestäni kirjoitetaan ja puhutaan aivan liian vähän.

    Tällä hetkellä koetan saada elimistöni tasapainoon juomalla vettä, johon on sekoitettu ruokasoodaa. Tämä vesiliuos on emäksinen ja sen sanotaan olevan terveellinen ruokajuoma.

    Terveisin Aliisa